Wednesday, April 21, 2010

Sånt som bär frukt













En sak som jag tycker mig behöva träna på, är olika typer av växtlighet. Blommor och träd som jag så hjärtans gärna tecknar behöver utvecklas lite från det där typiska trädet som är en pinne med en grön, fluffig boll på, på toppen. För att inte nämna den arketypiska blomman sen: en cirkel med fyra fem kronblad och en stjälk med ett och annat gammalt blad på. Det duger inte i det långa loppet minsann, så jag lånade mig en bok om prydnadsväxter i trädgård och på kuppen har jag lagt mig till med nya begrepp som "perenna växter" och "lökar och knölar". Det sistnämnda kunde jag i och för sig sen tidigare, fast då applicerat på människor.

En annan sak jag upptäckt att jag behöver träna på är att uppskatta papprets storlek i förhållande till det jag tänkt rita, så det inte går som det gick för den stackars tallen: den fick inte plats helt och hållet.

No comments:

Post a Comment